Nesnáším Naruto.

15. dubna 2014 v 20:06 | Skitty2 |  Z deníčku
Okolo anime, japonska a mangy se pohybuji v podstatě od dětství, tudíž mám poměrně přehled o jeho "rozšoupnutí" do česka a velký nával do otaku skupiny. Já se za otaku začala považovat v sedmi letech (jedenáct let zpátky) a to tehdy byla poměrně malá skupinka lidí a neměla bych představu, že by někdo znal výrazy jako anime nebo manga. Teď by jste těžce pohledali člověka co by ty výrazy naopak neznal - včetně rodičů, dokonce i prarodičů. Je to dobře, ale s sebou to přineslo i jednu věc, která byla i jakousi zkázou - anime Naruto. Je tu někdo kdo ho nezná? Těžce pochybuji, jedná se totiž asi o nejrozšířenější anime, minimálně v České republice. Než přišla vlna Naruta, považovala jsem za hrdého otaku a snažila jsem se všem nějaké anime na míru doporučit a obvykle jsem sklízela úspěchy. Teď bych si to k "neotaku" člověku prostě nedovolila.

"Anime? To je ta blbost, kde jsou nějaký nindžové a bojujou s sebou? To víš že jo."
"To asi myslíš Naruta ne?"
"A není to jedno?"

Jestli je Naruto blbost - těžko říct, jako každý anime si najde své zastánce i odpůrce. Mně se osobně nelíbí, ale to nic neznamená. Ale všichni lidé, kteří se nějaký ten rok kolem anime pohybují, se rozhodně shodnou na jednom a to, že Naruto zapříčinilo, že se na otaku teď kouká jako na dětské zaostalce.
Před lety, když začali spolužáci na zakládce mluvit o anime, tak jsem měla obrovskou radost.

"Vy to vážně znáte?!"

Když jsem začala vyzvídat na jaké anime se koukají, dostalo se mi jediné odpovědi: Naruto. Když se někdo více zamyslel, tak dokázal k tomu třeba připojit i Pokémony a Digimony; ty jenž se zajímali víc by mi nejspíše ještě odpověděli i Včelku Máju a starší generace by mi k tomu asi přidala Yu Yu Hakusho. Ale to jsou dohady a u těch bych nerada zůstávala.
Já ale byla z nějakého důvodu spokojená a snažila jsem s nimi vést aspoň debaty na Naruta (jelikož jsem samozřejmě nějakých pár desítek dílů v televizi/na internetu viděla). To se ale nějak zlomilo ve chvíli, kdy jsem začala pozorovat jak vášniví narutardi běhali, křičeli japonské věty, nemluvili o ničem jiném a všem to na potkání vnucovali.
Tak jako já nesnáším pony fandom (přesto v něm mám spoustu přátel, kteří se chovají nadmíru slušně a "normálně"), tak ostatní nesnášeli Naruto ze stejného důvodu. Naruto ale obecně stahovalo anime dolů. Taky že to stará komunita otaku neunesla a odmítali se nazývat stejným názvem jako narutardi. Včetně mě.
Když jsem spolužačkám na střední škole prohodila, že Včelka Mája je anime, tak jim spadla čelist až na zem.
"To ta skvělá pohádka, kterou jsem sledovala jako malá se řadí do stejné skupiny jako ta kravina?"
Nejvtipnější je, že tenhle fakt neznají ani tzv. "otaku", což jsou samozřejmě jen přejmenovaní narutardi.

Je mi jasné, že zním povrchně a hnusně, ale tyhle lidi z nás udělali splodinu společnosti. Potřebuju si přeci vylít srdíčko. Stydím se někde říkat, že mám ráda anime, protože teď by se každej na mě koukal skrz prsty. Bylo by asi naivní tvrdit, že nebýt Naruta, tak by se nenašel nějakej blbec, co by to označoval za dětské seriály, bez toho, aby věděl, že anime umí být hororové, nechutné, krvavé, pornografické, nebo psychologické. To jsou ale povrchní lidi a povrchními lidmi zůstanou, ale teď by mě odsoudili i lidi, kteří k tomuhle nemaj vůbec sklony. A může se jim někdo divit? Když od svých spolužáků slyší rádoby japonské věty, pištění na chodbách a každodenní řešení toho co se v jakém anime stalo...?

Anime není jenom naruto! Anime je nespočet, je to obrovská škála seriálů a filmů!
... ale vím, že tohle jsou jen prázdné výkřiky do tmy.

Kdyby Naruto nevzniklo, nejspíš by štafetu převzalo nějaké jiné anime, možná Pokémoni, nebo něco úplně jiného. U Pokémonů (ač to nerada tvrdím) ale aspoň můžete říct, že je to seriál pro děti a že máte rádi dětinské věci a nikdo by Vám na to už pravděpodobně nic neřekl. Tenhle argument vám ale u bojového Naruta nejspíš neprojde.

Naruto samo o sobě určitě není tak špatné anime, ale ta komunita, která se kolem něho vytvořila je prostě zvláštní. Přesto bych chtěla zmíniž, te tenhle článek nebyl mířen na fanoušky tohoto anime - ale na děti, který nežijou pro nic jiného. Pokud jste vy -jako fanoušci tohoto anime- zavítali sem ke mně, neberte si článek vůči své osobě, opravdu nebyl mířen na Vás. Naruto samo o sobě ani nechci špinit, pouze vysvětluji svůj negativní názor k němu. Pokud si stejně myslíte, že jsem absolutně na omylu, můžete zanechat (se vší slušnosti) komentář do diskuze.
Tak jako já nesnáším většinu broníků, tak dokážu uznat, že možná ten seriál něco do sebe má, ale přes tu komunitu k němu prostě proniknou nechci. (V komentářích vysvětluji co proti broníkům mám)
Jak by šlo z tohoto kruhu vybočit? Tuhle otázku už dlouho chvíli řeším. Jak mám někomu vysvětlit, že anime opravdu není tak špatné, jak si ho představuje, bez toho, abych do toho člověka opět jen hustila a vnucovala mu to?

Na druhou stranu, je stále lepší, když někdo zbožňuje Naruta do neskutečné míry, než aby fetoval a chlastal, ne? :)

PS: Všem moc děkuju za velice příjemnou diskuzi na úrovni! Měla jsem strach, že schytám nějaké nadávky bez opodstatnění, ale i v případě nějakého nesouhlasu, vůči mému článku, jsou všechny vaše názory rozumné, vysvětlené a osobně podložené. Za to moc děkuju!
Rovnou doporučuji i do diskuze zavítat, najdete tam spoustu zajímavých názorů. Aktivně se sama zapojuji a snažím se odpovídat. :)
 


Komentáře

1 Akiyama Kara Akiyama Kara | Web | 15. dubna 2014 v 21:34 | Reagovat

Naruta taky nemám ráda, spíš kvůli té komunitě. Už samotné slovo otaku ve spojení s českou anime scénou ve mě vzbuzuje nechuť. Na druhou stranu anime mám celkem ráda, teď spíš mangu, ale o dost radši mám Japonsko celkově.

2 Annika Annika | Web | 15. dubna 2014 v 21:47 | Reagovat

Naruto bylo jedno z mých prvních anime a vždycky se mi celkem líbilo. Narutardům bych čas od času ráda dala facku, a u lidí, kteří si anime spojují jen s Narutem, Sakurou a Sasukem, mě polévá střídavě horkost a stud.
Nicméně nehodlám si komunitou pubescentů v Akacuki pláštích a čelenkami kolem hlav kazit dojmy z toto anime. Není to žádný výkvět, ale rozhodně ani odpad - jen se kolem něj vytvořil jakýsi pochybný "kult".

3 S.C.Sidhega S.C.Sidhega | Web | 15. dubna 2014 v 21:49 | Reagovat

Ja sa priznám, Naruta mám rada. Teda, Kishi to ten dej dokašľal, už ani nesledujem radšej ale to je vedľajšie... Myslím si však, že problém nie je priamo v Narutovi ale v dobe kedy sa začalo anime vysielať na českých/slovenských kanáloch. Mám pocit, že keby najskôr začali púšťať Yu Yu Hakusho, tak YYH by bola "tá debilina"... a vôbec, je jedno aké by to bolo anime. Ale k tomu si sa myslím podobne vyjadrila aj ty. Ale úprimne, smejem sa premúdrelým, ktorí na anime nadávajú a tvária sa aké sú to hlúposti. Kedže registrujú, že niečo také vôbec existuje, tak jediná možnosť odkial ich poznajú je z týchto   televíznych staníc (neviem napríklad u nás to bol český Jetix)... Z toho mi vyplýva, že aj svetaznalí inteligentni pre ktorých je Naruto hlúposť pre malé deti POZERALI tieto "stupidné rozprávky" - ako sa s obľubou vyjadrujú.
Ja som si zvykla nikde sa nevyjadrovať o tom že mám rada anime a mangu. Blbé reči od základy ma už prestali baviť, veď nemusí celý svet vedieť moje záľuby, nie je to ich vec. Och aká som egoistická, oberám ich o možnosť ponížiť druhých, no smola ^_^

4 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 15. dubna 2014 v 21:53 | Reagovat

[2]: Kult.. to je dobré označení, asi ti to ukradnu a začnu veřejně používat (bahahah). Já se přiznám, že jsem hrozně lehce zmanipulovatelná. Jak píšu v článku - určitě se nejedná o nijak špatné anime, ale i já to mám tak otrávené od narutardů, že i kdybych na to chtěla koukat, tak stejně jako u poníků, díky té komunitě nezačnu...

5 Žebyjá? Žebyjá? | E-mail | Web | 15. dubna 2014 v 21:59 | Reagovat

[4]: Co tě konkrétně štve na Bronies? To neber jako nějakej útok, jen se jakožto jeden z nich ptám, co lidem na nás tolik vadí... :)

6 Peter Cross Peter Cross | Web | 15. dubna 2014 v 22:02 | Reagovat

Naruta jsem viděl asi do osmé série Shippudenu a pak mě to přestalo bavit. Každou chvíli ohavné a trapné filery a nudné boje roztáhnuté na miliardu dílů. No prostě děs. To si radši pustím nějaké anime o dvánacti dílech, které mi toho přinese mnohem víc jak dvanáct sérií Naruta. Jako zářný příklad bych mohl uvést takové Elfen Lied, které jsem viděl před pár lety na jeden zátah a musím se přiznat, že tak jsem už nikdy nebulel, jako u tohohle anime.

7 agrenej agrenej | E-mail | Web | 15. dubna 2014 v 22:15 | Reagovat

Jak vybočit z toho kruhu? Dobrý první krork je nepřipouštět si, že se jedná o kruh. :-D Další už je snadnější. :-D Taky jsem se už setkal s několika lidmi, co se na mě zadívali dost zvláštním způsobem, když jsem řekl, že mám rád anime (Jedna kamarádka z vysoké měla spolubydlící, která to údajně brala hodně vážně, každý den chodila v částečném kostýmu a neustále si anime pouštěla ,,na plné koule" a neměla v plánu se nějak přizpůsobit tomu, že tam s ní ještě někdo bydlí). Většinou nad tím jen pokrčím rameny a zeptám se jaký typ filmů/seriálů oni rádi sledují a pokud znám nějaké anime v onom stylu, prostě jim řeknu, že to a to by pro ně mohlo být ideální. Žádné vnucování, jen pár náznaků, že i pro ně je tam spoustu zajímavého. Jeslti to chtějí poznat, to už není moje starost. :-)

Jinak, co se týče Naruta, anime je to dobré - vlastně jedno z mých prvních - jen je škoda, když právě kvůli komunitě kolem něj dáváš od toho ruce pryč. Mě se tebou popisované chování také moc nezamlouvá, ale proč si kvůli příliš posedlým fanouškům vytvářet předsudky? Jednu výhodu to anime má. Stále jsou nové díly. :-D

8 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 15. dubna 2014 v 22:24 | Reagovat

[5]: Jistej fanatismus. Já vůbec proti fanouškům MLP nic nemám, ale mluvila bych teď spíš ohledně těch "zarytých broníku", protože to tak trochu přirovnávám k narutardům. Možná, že jsem jen potkala špatné lidi, ale mé zkušenosti s broníky jsou, že právě také každodenně tlachaj hlavně o ponících, páč jiné téma k diskuzi snad nemaj, používaj neustále brohoof, všechno je duhové a přátelské... a "už jsi viděla ten sexy art princezny celestii ve shippingu s twillight sparkle?". Když mi to někde necpe a nežije čistě jen pro poníky, tak super. Ale já se zatím fakt setkala převážně jen s tím fanatismem, jako by nic jiného na světě neexistovalo. Jakožto jezdím na cony a moji přátele jsou v bronies skupině (i když se upřímně nějací z nich ani tak radši neoznačují), tak tenhle případ vídám často. Chápu, že na conech se chtěj mezi sebou o tom bavit, ale když se snažím s těmi lidmi normálně komunikovat a je to spíš jak kdybych se bavila s poníkem, tak mi to přijde prostě... divný. Chápeš mě trochu? :D nevím jestli jsem svoje pocity a zkušenosti vysvětlila dobře..

[6]: Elfen Lied.. k tomu jsem se ještě furt nedostala, stydím se. Nějak se toho bojím. :)

[7]: Hahah, dobře! :D
Já vím, že to není dobrý přístup si takhle vytvářet předsudky kvůli komunitě a dost s tím bojuju u spoustě věcí, ale faktem zůstává, že jsem pár dílů viděla a stejně mě to nějak nechytlo. Já právě radši ty kratší anime. :))

9 Žebyjá? Žebyjá? | E-mail | Web | 15. dubna 2014 v 22:29 | Reagovat

[8]: Tak to pak chápu. Já se s fanatickými Bronies naživo nesetkala, proto mi možná příde tak nepochopitelné, co vlastně lidem na Bronies tolik vadí. Asi vážně záleží na lidech, který člověk potká :)

10 Adelaine Adelaine | Web | 15. dubna 2014 v 22:31 | Reagovat

Hmmmm. Naruto bylo takové první anime, do kterého jsem byla vážně udělaná. Začala jsem to sledovat na Jetix a pak už jelo Shippuden atd., začala jsem díky tomu mít opravdu ráda anime. Teď už to nesleduju pár roků, protože mě Shippuden přestal bavit, když začal být jen o Sasukem. A teda... vždy mi přišlo, že tihle ujetí otaku nebyli jen u Naruta, ale tak nějak... všichni? Prostě že takoví otaku a fanoušci anime jsou. Není to spíš takhle? Nebráním Naruta, nedávno jsem koukla na jeden díl a přišlo mi to vtipné, že jsem na to koukala, ale chci říct, bylo to před x lety, všichni jsme se chovali debilně. Taky jsem byla jedna z lidí, o kterých píšeš, spoustu mých kamarádů. Ale myslím, že v jiných zemích se třeba chytla jiná anime a lidi kolem nich vyvádějí stejně. V ČR je zrovna dost populární Naruto. Já jsem si prostě nikdy nevšimla, že by ta komunita byla nějak... prohnilá - trochu silné slovo, ne? - anebo tak. Je to anime. Všechny anime jsou přehnané a šílené, stejně jako jejich tvůrci, jako Japonci. Nevidíš to tak jen proto, že jsi vyrostl a stejně jako já už takový nejsi, ale kdyby jsi v tom byl ve věku, jako ti lidé, taky by ses tak choval? Nevím. Těžko říct.
Jinak osobně si myslím že holt žiješ mezi lidmi, kteří s tím mají špatné zkušenosti, protože u nás ve třídě má třeba anime rádo hodně lidí a nikdo takhle Naruta "nehaní" nebo s tím nemá podobné zkšuenosti a celkově u nás říct, že máš rád anime, není nic špatného.
Ach, to jsem si hezky připomněla nostalgické otaku časy.

11 Feelingroovy Feelingroovy | E-mail | Web | 16. dubna 2014 v 7:45 | Reagovat

Z Naruta jsem viděla snad jen tři díly a moc mě to nezaujalo. Místo toho sleduju Krále šamanů a Soul eatera. Nepovažuji se za nějak zvlášť velikou odbornici na anime a manga, prostě se mi to líbí :D

12 Takara Takara | Web | 16. dubna 2014 v 8:01 | Reagovat

Sleduji Naruta a Gintamu (pouze), co se týče Naruta mangy, tak tu sbírám a čtu v originále...ale myslím si, že mé znalosti ohledně anime jsou širší, i když ta ostaní nesleduji, protože mě nezaujala na první kouknutí...čili nejsem narutard...každá dobrá věc má: zaryté fandy, šílené fandy a také normální fandy: potteromaniaci, prstenofilové, atd. prostě u každého je ta míra fandovství jiná...chápu, že tě některé projevy fanouškovství můžou obtěžovat, ale žijeme ve svobodném světě...takže bych to asi nechala plavat...protože je to každého věc, jak moc šíleným fandou se stane...nebo nestane...

13 Seemzy Seemzy | 16. dubna 2014 v 8:26 | Reagovat

Já otaku nejsem, anime nesleduji, ale moje kámoška jo, tak o tom trochu něco vím. Je pravda, že když slyším "Anime" vybaví se mi Naruto, ale vím, že existují i jiné. Zato se ale považuju za hrdého "prstenofila", jak tady někdo zmínil, a taky za Bronyho. Prostě zastávám názor "Žij a nech žít" :)

14 agrenej agrenej | E-mail | Web | 16. dubna 2014 v 17:16 | Reagovat

[8]: Já mám radši taky ty kratší anime, tam se člověk aspoň nesetká s debilními díly dělané jen pro to, aby byl čas na mangu, ale ty kratší anime jsou zase moc krátké. :-D Každou chvíli aby člověk přemýšlel nad tím, co nového si najde. :-D

15 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 16. dubna 2014 v 19:53 | Reagovat

[9]: To záleží vždy :)

[10]: Jen.. jsem dívka. :D Ujetí otaku... nevím tedy, nezdá se mi. Jasně, že jsou otaku jiní, ale jestli je "ujetí" správně zvolené slovo si nejsem jistá.
Poznatek o té ČR moc nechápu co tím myslíš...? To je přeci jasné.
Když jsem ten článek psala, tak mi to slovo "prohnilé" připadalo v pořádku, ale když to takhle zmiňuješ, asi to může vyznívat moc ošklivě, ač to tedy sama takhle úplně neberu. Opravím to, díky.
S tím jestli jsem vyrostla.. jak píšu na začátku - anime zbožnuji od 7 let, takže jsem v jejich věku byla a chovala se, myslím si, normálně. Anime zbožnuji doteď a doteď se ráda navlíkám do pokémoních cosplayí a bavím se na conu - což by tak nějak mohlo stále signalizovat, že jsem v dětské duši, i když jsem již dospělým člověkem. Mám ale nějakou soudnost před lidma, který tohle nezajímá.
Tak to je super, že to tak máte ^_^

[11]: Král Šamanů.. sakra, to bylo super. :)

[12]: [13]: Tady bych jen chtěla říct, že já přeci vůbec nikomu nezakazuji, aby se tak choval, jen rozepisuji jak moc mě to irituje a z jakého důvodu.

[14]: No, pak je otázkou co znamená "moc krátké" :D pro mě je 30 dílů skoro až až. :))

16 Takara Takara | Web | 17. dubna 2014 v 0:01 | Reagovat

[15]: No a já jsem ti na to napsala, že v podstatě, že chápu, že tě to irituje, chápu i tvé důvody, ale na druhou stranu, co s tím můžeš dělat? Nic! Takže bych to (osobní názor) nechala plavat...o tom, že něco někomu zakazuješ, jsem nenapsala ani slovo...ale faktem je, že do toho, co dělají druzí, nám je všem velké kulové, pokud nás to neomezuje na našich právech či neohrožuje náš život...to bylo smyslem mého příspěvku...hádám, že je mezi námi nějaký ten roček rozdíl, proto tvůj článek na mě působí "velmi mladistvým dojmem" a tvůj náhled na věc se mi prostě nelíbí...fandové v Čechách mi přijdou dost OK a až roztomilí v porovnání z opravdovými otaku v Japonsku, které sem tam potkávám... :)Takže ti na závěr jen popřeju, abys potkávala méně lidí, kteří tě budou iritovat svými (ne)znalostmi o anime...:)

17 Tara Tara | Web | 17. dubna 2014 v 19:20 | Reagovat

bohužel s tím nic neuděláš. Jak to už bývá najednou se z toho každý může poto. I když k Naruto mam vztah, přece jen je to první anime, kterýho jsme viděla většinu.  Potom už čtu jen mangu.
Teda když nepočítám Včelku Máju, o které jsem to v té době nevěděla a nezačala sledovat víc anime ^^
No ale hodně lidí zná právě jednom Pokémony a nebo hentai :D takže nevím co je lepší, jestli když někdo neznalý šíká, že je to pohádka nebo zase jen porno... si asi nevybereš.

18 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 18. dubna 2014 v 11:44 | Reagovat

[16]: No, myslím, že je přeci jasné, že za pět let budu mít třeba na to taky jiný názor, než teď v 18; nepřipadá mi to špatné, ani nějak mladistvé, spíš jako přirozený vývoj. ^^

[17]: Já teda musím říct, že jsem snad nikdy osobně neměla čest s takovýmihle lidmi, jenž by tvrdili, že je anime jen porno. Těm jsem nějak unikla já. :)) Ale jak asi říkáš - člověk si v tomto případě opravdu nevybere.

19 GoGosen GoGosen | Web | 18. dubna 2014 v 21:16 | Reagovat

Ahoj, nechceš se spojit a založit grafický blog? Abychom též udělali díru do světa?:)

20 Luna95 Luna95 | Web | 25. dubna 2014 v 13:44 | Reagovat

souhlasím, že narutomaniaci jsou otravní a nejvíce se projevují, ale pokud se podíváš i víc kolem, tak jsou na tom další nejpopulárnější shouneny docela podobně, ať už Bleach, OP, FT a pod. hlavně teď letí SnK-filismus - to se samozřejmě týká hlavně otaku komunity, ale nejvíc se vnímají tvz. "narutardi", protože to je jediný anime, které z těch všech prorazilo mezi ne-otaku :D to je můj názor. třeba příště "prosákne" další anime mezi normální lidi a bude to ještě horší... -_-

21 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 13:49 | Reagovat

[19]: Oh, to asi ne, jsem samotář a grafiku ani tolik neovládám :)

[20]: Noo, já vím, že na tyhle fandomy se dost nadává, ale upřímně já jsem s těmahla lidma nikdy neměla žádnej problém. Znám spoustu lidí co maj rádi SnK (i další zmíněné) a do žádného fanatismu to neleze... asi mám prostě štěstí jen na ty narutardy. :))
Ale faktem zůstává, že ještě Homestuck fandom je takovej dost viditelnej a tam jsem už trochu poznala takový lidi na okraji..

22 Lauralex Lauralex | Web | 25. dubna 2014 v 14:27 | Reagovat

Já nikdy netušila, co to je a co na tom všichni mají. Pak jsem si našla, že to jsou nějaký kreslený japonský postavičky (pardon za tyhle výrazy :D, fakt se o to nezajímám) a na csfd je to dokonce 104. nejoblíbenější seriál, ale tak nějak to nevim dál. Teda nic proti tomu, mě to ale nijak nevzalo.

23 Luss^^ Luss^^ | Web | 25. dubna 2014 v 15:11 | Reagovat

Já miluju anime ale Naruto mě prostě ňjak nezaujal. Takže nemužu přímo říct že ho nenavídím protože jsem ho ani nedokoukala,ale spíš že mě nezaujalo. Mám prostě raději jiný styl anime.

24 yumi okuzawa luminqqaua yumi okuzawa luminqqaua | 25. dubna 2014 v 15:42 | Reagovat

JÁ NARUTA MOC NEMUSÍM a to jsem hodně velká fanynka anime a mangi :-)

25 Ayame天使 Ayame天使 | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 15:45 | Reagovat

Som otaku a v živote som nevidela jedinú epizódu Naruta a ani po tom nejak extra netúžim. Naruto sem, Naruto tam. Čo je na tom tak dobré? Teraz sa českí a slovenskí otaku merajú podľa toho, kto koho z Naruta cosplayoval, nakreslil, koľko krát Naruta videl... No na tie lepšie, oveľa lepšie anime sa zabúda..
A nie, nie si povrchná. Len si otaku a nie narutard. Môj názor je úplne rovnaký ako tvoj, takže ti len za tento článok môžem poďakovať. :)

26 ~Nana-chan ~Nana-chan | Web | 25. dubna 2014 v 15:48 | Reagovat

Tento článok by sa mal skôr nazývať - nemám rada Otaku :D Ale tak, rozhodla si sa pre tento názov, asi preto, aby si to každý fanda či nefanda Naruta prečítal. Ja Naruta mám rada, ale odtiaľ potiaľ :D Nemám rada filery, takže radšej si prečítam mangu. Mne ide v tom anime len o jediné a to je dej a koniec tej celej maškarády okolo toho :D Podľa mjho blogu uvidíš, že som sa zameriala iba na páry, takže také fanfiction :)
Čo sa týka otaku klubov, hneď som z nich vypadla, lebo sa mi zdali tí ľudia už trošku švihnutí, keďže si už prirovnávajú životy s Japoncami... ehm, to sa mi na tích otaku nepáči :)
Ale musím priznať, že keď sa ma niekto spýta, či sledujem anime, tak im poviem Naruta, pretože ho sledujem už dlhých 8 rokov, omg, ale tak, poviem im vždy aj prvé anime, ktoré som videla, sailor moon, ale to oni už, bohužial nepoznajú, keďže žijú v dnešnej dobe :D

27 SallyMay SallyMay | Web | 25. dubna 2014 v 16:00 | Reagovat

Já na naruta nekoukám, ale znám lidi, co koukaj a musim říct, že co mi vyprávěli, tak jsou tam docela zajímavý a propracovaný momenty, ale na můj vkus je to dlouhý a nudný...myslim, že když někdo kouká na naruta a ty z něj chceš udělat otaku tak se s tim dá slušně pracovat...stačí říct něco jako, ty koukáš na naruta? to by si měl zkusit i Elfen lied, death note nebo....nejaký dobrý anime a oni se chytnou...kamarádka byla posedlá bleach a já jsem z ní taky úspěšně udělala otaku :D

28 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 16:03 | Reagovat

[22]: Nevím co by mělo být na tom označením špatné... kreslené to je a postavičky to taky má. :) Takže je to jen takové shrnutí v kostce. :D

[26]: Kde přesně jsi vyčetla, že nemám ráda otaku? Nejsem si vědoma jediné zmínky.

[27]: Párkrát mi ty lidi řekli, že o jiné anime než naruto nemaj zájem, takže jsem s tímhle moc nepochodila. :D

29 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 16:06 | Reagovat

Wow, wow, wow, wow, wow... konečně někdo!!! Tedy odpusťte, prostě mám radost, že konečně někdo píše o narutardech.
Na anime se dívám od šesti let... začala jsem na Animaxu/A+ (od té doby, kdy u nás začínal) společně s bratrem a hltali jsme to. Tajně jsme na to v noci koukali, když už jsme měli spát. Kdo v té době věděl něco o anime a manze, byl výjimkou. Anime jsem kolem sebe šířila na všechny strany a konvertovala lidi na tuto "víru" :D.
Vydrželo mi to do teď, až na to šíření. Ano, miluji anime, mangu, j-rock a Japonsko obecně, ale Otaku nejsem. A proč? Právě kvůli narutardům a jim podobným.
Viděla jsem Naruta a koukala na něj docela dlouho, ale poslední dobou už na něj nekoukám. Není podle mě tak dobré anime, aby mělo být nejznámějším. Naopak znám spoustu daleko lepších, které jsou zastrčené v koutě a moc lidí je nezná. Což je opravdu škoda. Někdo si vyrobí/koupí čelenku listové a dělá "oh, božíčku, jaký já jsem otaku" (ne, že bych doma ve skříni takovou čeleku neměla :D). Ale hodně lidí to teď dělá, protože se Japonsko dostalo do módy. není v tom téměř nic jiného. Znají Naruta a říkají, že jsou otaku. Přesně kvůli tomu nechci být přiřazována do stejné skupiny jako oni (a taky proto, že v Japonsku otaku znamená fanatik, ne fanoušek jako u nás).
Můj názor? Nemusím být otaku abych mohla milovat anime ^.^
Východisko? Ono je to snad za chvilku přejde... a když ne, vymyslíme si jiný název než otaku pro pravé fanoušky :D a tohle necháme kultu narutardů.

PS: a stále je lepší, že je známé jako Anime Naruto, než kdyby všichni znali jen nějaké hentai a mysleli si, že to je celé anime :)

30 Nika Caesaris Nika Caesaris | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 17:29 | Reagovat

Osobně jsem začínala s Pokémony a s nástupem internetu do našeho domu přišel i Naruto, což byla má velká láska. Ano, lidé mají tendence soudit dle nejzprofanovanějšího, ale taky si myslím, že kdyby nebyly tyto nejslavnější seriály, spousta lidí by se nedostala v anime hlouběji. :-)

31 Kiara Kiara | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 17:49 | Reagovat

Já na Narutovi prakticky vyrostla, stejně tak Pokemon, Shaman King a Mononoke-hime. Naruto, nebo aspoň jeho první série, je myslím pro kluky do dvanácti let. To znamená, že když někdo tvrdí, že je to pro děti, má prakticky pravdu. I tak si ale získala rozsáhlou škálu fandů, což mu nikdo nemůže dávat za zlé, i když se mezi nimi občas vyskytují ti, kteří jsou společnosti nepříjemní. Proč píšu občas? Protože si upřímně myslím, že mnohem víc je těch, dá se říct, "normálních", jenže ti nejsou tolik slyšet...
Název tvého článku mi přijde trochu zcestný vzhledem k obsahu. Anime Naruto nemůže za to, jaké má fanoušky. Tím, že je opravdu jedno z nejznámějších, se to dá očekávat. Je to stejné jako s celebritami, knihami a filmy. Čím slavnější, tím víc lidí o nich ví, tím různorodější jsou názory. Jsem si jistá, že takové retardy nepotkáš jen u Naruta. Jenže u jiných kousků jich je méně kvůli jejich nízké popularitě.
Dívala jsem se na Naruta, dívala jsem se vážně dlouho, považovala jsem se za opravdového fanouška, psala jsem povídky a těšila se na každičký nový díl. Teď? Je mi sedmnáct a už mi to nepřijde tak zábavné. Možná je to fillery, možná jsem z toho jednoduše vyrostla. Za to ale anime také nemůže.
Nakonec bych chtěla podotknout, že se setkávám více s názory, že anime jsou jen Pokemoni = pro děti, nebo Hentai = porno...

32 Captain Bunny /(^x^)\ Captain Bunny /(^x^)\ | 25. dubna 2014 v 18:02 | Reagovat

táto téma sa riešila už nespočetne mnoho krát... dokonca ľudia dochádzajú do fázy, kedy dávajú vyplniť "pravým otaku" nejaké blbé dotazníky, aby vôbec mali to zvolenie vstúpiť do "otaku komunity"....
ale ako sa hovorí... sto ludí, sto chutí... niekto proste zbožňuje naruta, niekto the prince of tennis a niektorí proste nedajú dopustiť na one piece :)
hlavné ale je, že v tejto tzv. komunite, som spoznala mnoho úžasných ludí a že nás spojujú takmer rovnaké názory a veci ^ ^

33 Camelia Camelia | Web | 25. dubna 2014 v 18:09 | Reagovat

Je zajímavé, že já osobně jsem patřila do skupiny "to je ale blbost"-lidí. Pak se ve mě něco změnilo a teď najednou... Mám Naruta ráda pro jeho vtipnost a lehkost a poměrně dobrou kresbu (neříkám, že není NIC nepšího), ale pravda je, že to chápu a trochu s tvým názorem souhlasím. Je prostě už MOC známý, to je celé.

34 BeBe BeBe | 25. dubna 2014 v 18:39 | Reagovat

No já ho nesnáším

35 Sandra Sandra | Web | 25. dubna 2014 v 18:43 | Reagovat

Naruto mě přivedl k anime, ale já nejsem vůbec jeho zastánce. Dříve se mi hrozně líbil, ale pak to šlo od desíti k pěti a já místo toho objevila mnoho suprózních anime.
No, kdyby po chodbách běhali taky takovýhle lidi, já bych se snad picla :D Dalo by se říci, že házejí na nás normální otaku špatné světlo :/

36 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 18:44 | Reagovat

Poznám, poznám, poznám. Hoci, ja Naruta mám vcelku rada (aj keď prestala som ho sledovať krátko po time-skipe, pretože viem, že chvíľu sa nedala nájsť manga, lebo bola zablokovaná a bla bla a potom som nejako prestala, ale chcela by som to dohnať), ale neskutočne ma štve, ako to občas u mladšej generácie rádoby otakov vyzerá. Málokto pozná viac než Naruta, Pokémonov a prípadne ešte stupídnu cenzúrovanú verziu Kráľa Šamanov. Hlavne, že sa oháňajú tým, že sú experti na anime, kričia po sebe tých pár japonských slovíčok, ktorých význam poriadne nevedia a tvária sa ako veľkí "borci".
Kým som bola na základke a kreslila si anime postavičky (ci pána, to sú už roky a roky za mnou...sa mi ani nechce veriť), tak anime nikto nepoznal a akurát podľa veľkých očí každý hádal: "To je pokémon?". Samozrejme, občas som sa rozčuľovala, že Pokémon nie je jediné anime, ale bolo to stále lepšie, než ako je to s niektorými dnešnými narutardmi, pretože tamtí sa o anime vôbec nezaujímali, takže im to boo odpustené.

A Naruto mi občas príde preceňovaný..najmä to, že ho pchajú všade, akoby to bolo jediné skutočné anime...Kým som mala telku, prestala som kukať aj môj kedysi milovaný Animax (teda, milovaný bol, kým to bolo A+), pretože Naruto tam išiel vždy...a znovu a znovu a znovu a znovu dookola. -_- Akože...fakt...to naserie... Mala som rada A+, pretože dávali aj staršie a dobré anime...

A keď som už pri tom...občas má vie naštvať, ako vedia niektorí zarytí ehm "otaku" odsudzovať staré anime, len preto, že kresba nie je tak parádna ako tá súčasná. -_- A raz som dokonca bola opýtaná, ako môžem pozerať niečo také ako Dragon Ball, šak to je totálne otrasná kresba. Akože...nekukám anime kvôli kresbe, ale kvôli príbehu (a DB aj kvôli nostalgickej hodnote, nakoľko to bolo jedno z prvých anime :D), tak isto, ako nekukám filmy kvôli efektom. :)

37 dombabas dombabas | Web | 25. dubna 2014 v 18:45 | Reagovat

Trochu si ma zaskočila. To ťa až tak neskutočne trápi názor ostatných? Fanúšikovia anime sú všeliakí, to je pravda. Ale hanbiť sa zato, že si otaku len preto, že pár malých detí sa za ne považujú je hlúposť.

Naruta milujem. Je to seriál, ktorý ma k anime doviedol. Nebyť toho seriálu, nikdy by som sa nedostala k ďalším skvelým anime. Vyjadrila si sa, že si nikdy toto anime celé nevidela. Nechcem byť hnusná, ale ja by som si nedovolila súdiť anime, pokiaľ som ho nezhliadla celé. Je to úbohé. A ešte úbohejšie je súdiť seriál podľa toho, aká skupina ho sleduje. Ako tak sledujem predchádzajúce komentáre, väčšina ľudí, ktorí sa sem dostali zastávajú tvoj názor. Je to síce pekné a ja rešpektujem váš názor, ale takisto chcem vyjadriť ten svoj. Nemyslím si, že niekto, kto Naruta poriadne nevidel by ho mal kritizovať!!

38 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 19:05 | Reagovat

[31]: Mě osobně nepřijde zcestný, jelikož jsem se v samotném článku dostala k tomu, že díky fanouškům mám znepříjemněné i anime samotné.

[32]: Tak to mě nějak minulo, vůbec tyhle dotazníky neznám. :) Souhlasím, taky jsem si v otaku komunitě našla ty nejlepší přátele a neměnila bych!

[36]: Taky občas zůstávám stát nad tím, jak někdo může odsuzovat staré anime kvůli kresbě. Tohle se ale upřímně děje i u her - "jak to můžeš hrát, když to vypadá tak příšerne?"

[37]: A ty jsi viděla to anime celé, když  má okolo 400 episod a stále se dělají další? Myslím, že seriál můžeš odsoudit na základě třeba 20 dílů - to je jak kdyby někdo řekl, že nemůže nikdo hanit seriál Ulice, když neviděl všech 3000 dílů. :)
Jinak, diskuze je od toho, aby se vyjadřoval názor, takže je naprosto v pořádku, že se článkem nesouhlasíš  - já si přečtu ráda jakýkoliv názor na tohle téma pokud je alespoň trochu na úrovni a neskládá se jen z nadávek.

39 dombabas dombabas | Web | 25. dubna 2014 v 19:23 | Reagovat

[38]: Áno. Toto anime som videla celé - všetkých zatiaľ 580 epizód. (a každý štvrtok čakám na novú :-P) Cez všetky fillery, cez každú jednu časť a som nato hrdá! Porovnávať ale anime a českú "telenovelu" je obrovský rozdiel. Poznám ľudí, ktorím sa Naruto vôbec nepáčil, ale pozreli si ho. A akonáhle začal Shippuden, stali sa ešte väčší blázni ako ja. Tí ľudia majú od 20 do 30 rokov a svoje priateľky posielajú vo štvrtky preč, aby ich nevideli plakať :-) A to hovorím úplne vážne!

40 Suki Ashikaga Suki Ashikaga | Web | 25. dubna 2014 v 19:39 | Reagovat

Naruto byl moje ,,poprvé" :D
díky tomuhle jsem se dostala k mým nynějším láskám, jako je Kuroko no basuke, Brothers conflict, Free! a podobně. Nemám proti Narutovi nic, trpělivě sleduju a čtu každý díl s očekáváním požehnaného konce. Štve mě, že ve třídě nejsem otaku, tedy ta, co sleduje anime, ale ta blbka, co sleduje Naruto, jelikož si jaksi usmysleli, že je to pohádka pro děti. A díky tomu, že Naruto (myslím ještě před Shippuden) vypadal jako pohádka, začali brát veškeré anime jako pohádky -_-" Tak ti děkujeme, Masashi Kishimoto...

41 LuSsy LuSsy | Web | 25. dubna 2014 v 20:12 | Reagovat

Já se ti nedivím, že Naruťáka nesnášíš, ale zase hážeš všechny a celou komunitu fanoušků do jednoho pytle. Opravdu nevím, co se to stýkáš s lidmi (i když nedobrovolně, protože to bylo ve škole). U nás ve třídě bylo jen pár otaku (asi 3). Otaku jsou stále a na Narutovi začínaly a dokonce jedna ho ještě pořád sleduje, protože ještě pořád vycházejí nové díly... Jako WTF? :D O.o
Naruťák byly moje začátky (pokud nepočítám Pokémony a Včelku Máju) a taky Král Šamanů, ale bohužel to na Jetixu běželo strašně pozdě a to jsem buď musela do postele a nebo se na televizi dívali starší členové naší rodiny. :D
S lidmi, kteří vidí anime jako pohádky jsem se zatím setkala jen na internetu, protože... bohužel na internetu se vyjadřují kdejací omezenci. :/ Ach ta svoboda názoru, i názoru, který stojí za starou bačkoru...

42 Suzume Suzume | 25. dubna 2014 v 20:16 | Reagovat

Neruta považujú ľudia za "hovadinu" pretože sa vysielal na Jetixe zo stupídnym dabingom medzi deckými programami, takže sa ľuďom zaindexoval ako decká rozprávka z Jetixu. O pár rokov spomíname na Jetix (dnes Disney Chanell) ako televíznu stanicu plnú hlúpostí, do ktorej samozrejme patril aj Naruto. Z toho automaticky vyplýva že Naruto a celé anime je HOVADINA.
Naruta som počas tej jeho éry nesledovala, začala som ho pozerať asi pred polrokom. Podľa mňa je to celkom v pohode anime a nezdá sa mi tam nič decké. Spolu s Death Note to je moje naj anime a čítam aj mangu. Myslím že ľudia ktorí si robia názor na určité seriály iba podľa fanúšikov alebo toho že chodil na deckej stanici sú veľmi obmedzení.
Arigato ^^

43 Anasissis Anasissis | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 20:22 | Reagovat

Se slzami člověk ukáže,že neví co dál. Pošli tuto zprávu 15 lidem a až budeš hotový/á, stiskni F6. Osoba která je do tebe zamilovaná se ukáže na monitoru v písmenkách!Je to šokující,ale funguje to.

44 Captain Bunny /(^x^)\ Captain Bunny /(^x^)\ | Web | 25. dubna 2014 v 20:28 | Reagovat

[38]: ale celkovo je to naozaj úžasne spísaný článok, ktorý otvoril veľkú diskusiu a človek má tak možnosť pozrieť aj na názory ostatných ^ ^

45 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 20:41 | Reagovat

[39]: Tím pádem máš samozřejmě můj obdiv, ale stejně si myslím, že když jsem shlédla cca 50 dílů, můžu se k tomu vyjádřit a hodnotit to; protože pro mě prostě je špatnej seriál, když mě na začátku neosloví. Slyšela jsem, že Shippuden je daleko lepší a přemýšlela jsem, že bych mohla dát aspoň šanci němu, ale nejsem si jistá jak bych se orientovala, když jsem nedokoukala tu "základní sérii" Naruta.

[41]: Oh, to jsem právě vůbec nechtěla, aby to tak vyznívalo. Já přeci vůbec nechci házet všechny fanoušky do jednoho pytle, píšu to i někdy ke konci článku: "Tenhle článek nebyl mířen na fanoušky tohoto anime - ale na děti, který nežijou pro nic jiného."

[42]: S Jetixem nemám žádné zkušenosti, nemůžu proto moc soudit. Ale myslím, že komunita je zkrátka důležitou součástí každého populárního seriálu a filmu, dělá totiž jeho druhou tvář. I tak bych mohla říct, že lidi, kteří si tohle nepřipouští jsou velmi omezení, ale nemyslím si to a nemyslím si to ani o narutardech. Vyjadřuji se pouze k tomu co takový obrovský fandom vlastně způsobil a proč mám vůči němu takovou nechuť.

[43]: Poprosím přítele, aby mi někam do texťáku napsal jeho jméno...

[44]: Moc děkuji! Ano, za diskuzi jsem opravdu ráda, velice ráda debatuji s lidmi a překvapuje mě kolik otaku/milovníku anime/osob, kterých se to nějakým způsobem týká z blogu se sešlo dohromady. :)

46 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 20:43 | Reagovat

[39]: Ona asi myslela, žes to nemohla vidět celé, když to ještě neskončilo :D A to s těma přítelkyněma není nic, čím by se měli chlubit, natož abys to tu vytahovala.

47 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 25. dubna 2014 v 20:47 | Reagovat

Myslím, že za názor by tě neměl nikdo odsuzovat, toho bych se nebála :)
Ono je to těžké, ze začátku, když někdo přijde do kontaktu s tímto příběhem, většinou jej dokáže zaujmout tím podrobným systémem, co v ději tvoří prostředí. Tedy osobně mě to zaujalo díky tomu, pak až příběhem a následně postavami. Kdo se s tím setkal, odnesl si z toho nějaké zážitky (ať už pozitivní nebo negativní- individuálně), ale odnesl.
Nevím jestli jsi četla i dlouhodobě mangu, protože anime s fillery by neměl dělat definitivní obrázek o díle. A poslední dobou na to právě anime hází velice špatné světlo.
V mém okolí se pohybuje otaku hodně. A ne všichni začínali aktivně na Narutovi (kamarádka se tím nějak prokopávala sama přes různá anime jako Kuroshitsuji, Ao no exorcist apod., nakonec jsem ji Naruta doporučila já :D) takže nepatřím k typu lidí, co by se ostatních stranil jen proto, že to neznají. S lidmi, kteří to znají ale vedeme bouřlivé debaty a dělá nám to dobře (tento typ konverzací je úžasná relaxační terapie, možná někdy ta zažranost není na škodu)
Z mangy se nepamatuji snad žádné jméno techniky tedy až na nejzákladnější výjimky, co do nás autor hustí již od prvního svazku :)
Nikdy jsem pořádně (jak plynul čas) netušila pro jakou věkovou skupinu je celé dílko vlastně určeno. Nakonec jsem dospěla k názoru, že zarytý čtenář (divák), s příběhem roste a tak se díky tomu zvyšují nároky díky své složitosti myšlenkových pochodů a point na věk fanouška.
Naruto byl odrazový můstek, mezi mé oblíbence patří Another, Psycho pass, Shiki, Darker than Black atd. tedy ne úplně dějové jednoduché, jsem zarytá Narutofilka ale i s jinými zájmy týkající se této sekci  asijské kultury.
Myslím, že až Naruto skončí (což by mělo být do konce tohoto roku), postupně se na něho bude zapomínat, pomalu ale jistě. Sice se na něj asi nezapomene úplně definitivně, mnoho mladších nováčků otaku bude tušit o co se jedná, ale kdo z nich se pustí do více jak 700 kapitol od začátku, či zkoukne anime se všemi svými filery? Moc jich nebude. ;)

48 YumeOokami YumeOokami | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 21:42 | Reagovat

Ano, fenomén anime je jen Naruto a je to píčoviny takže ty jsi píča, je fakt smutný. Já se o anime začala zajímat před desíti lety, kdy nás opravdu bylo málo. Mělo to své kouzlo, velké kouzlo a dnes bych se ráda zbičovala za myšlenku aby nás bylo víc. Rozrostlá komunita mi anime hodně zhnusila. Války, hádky, rozboje a lidi, kteří se sice označovali jako otaku ale chovali se jako deseti letí fakani. A proto už o sobě dnes nemohu říct že jsem otaku, a ani bych už do té skupiny nechtěla patřit, protože většina mých přátel už tuto komunitu opustila.

49 Sacramenta Sacramenta | Web | 25. dubna 2014 v 23:13 | Reagovat

Jak je přesvědčíš, že ne všechna anime a manga jsou špatná?
...
Dej ji přečíst Death Note :D

50 Kira*Yume Kira*Yume | E-mail | Web | 26. dubna 2014 v 9:52 | Reagovat

No jo, též se občas stydím za "narutardy" jak...zvláštně(?) se chovají. Proto se za tzv. "narutarda" nenazývám. Anime Naruto mám sice hodně ráda, ale souhlasím s tebou.
A jako malá jsem se spíš dívala na Witch. :-D :-D

51 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 26. dubna 2014 v 12:06 | Reagovat

[46]: Ano, na to jsem mimo jiné taky narážela.

[47]: Mangu jsem nečetla (jakože ano, pár dílů, ale to je tak nezanedbatelné). Ono obecně bývá manga lepší než anime, co já mám aspoň takové zkušenosti. Co si tak vzpomínám, tak snad jen Durarara má horší mangu, než anime samotné. To, že Naruto do konce tohoto končí jsem vůbec nevěděla.. tak děkuji za trochu rozšíření obzorů. :D

[48]: Než jsem si přečetla první část tvého komentáře pořádně, tak jsem se úplně vyděsila. :)

[49]: Ok! :D

[50]: Witch jsem si pravidelně kupovala ve formě komixu. Ten seriál se mi moc nelíbil, ale i když to možná bylo hlavně kvůli té kresbě. :)

52 Katie Katie | Web | 26. dubna 2014 v 12:49 | Reagovat

No, tak jestli nechceš Naruto špinit ale spíše jeho "otaku" fanoušky, tak jsi možná měla ten článek pojmenovat trochu jinak :)
Ale máš pravdu, mně se zase příčí jeho dabing do češtiny. To to pak vůbec vypadá jako debilita. Jinak je to podle mě povedené anime se spoustou silných okamžiků a pravdivých rčení - ostatně jako skoro každé dobré anime.
Táta dělal aikido a když jsem se narodila, zasadil na zahradě japonské stromky a ukazoval mi svoje manga časopisy v angličtině. Rozhodně si nemyslím, že by něco takovýho bylo pro děti, ale kdo tomu nerozumí, holt od něj schytám komentáře typu "copak jseš malá?".. ale když se najde někdo podobný, to je pak móc fajn.

53 Weiler Weiler | Web | 26. dubna 2014 v 12:54 | Reagovat

Ty bys měla pracovat v novinách, hele :D Nadpisem jsi zachytila mou pozornost, ale v článku říkáš vlastně něco jinýho. Nesnášíš narutardy - kazej tvůj otaku swag. Do jistý míry to chápu, na druhou stranu, vážně tě zajímá, co si o tobě myslí většina? Většina v našem státě volí socany, většina kouká na Novu, většina poslouchá hudbu, co právě letí. Jestli někdo nechce zkusit anime, jen na základě toho, že o něm slyšel tohle a tamto, pak takovej člověk samozřejmě nestojí za to, aby anime poznal, to je jednoduchý...

54 citatypovidkybasnicky citatypovidkybasnicky | 26. dubna 2014 v 13:12 | Reagovat

-_- Naruto... chjooo ... :) nechci tu nikomu brát jeho osobní názor...ale už mě nebaví číst články podobného tipu "nesnáším..."holt to tak je no..někdo toto anime zbožnuje někdo naopak ne...ale zakladat si o tom blogy...mě to příjde jako stupidita všech stupidit... -_- našly by se lidi(hodně lidí,kteří toto anime rádi mají)a ještě,co tím,že budeš zakládat blog,jak anime Naruto nesnášíš--dokážeš???No....mě osobně si tím článkem řekla,že nesnášíš lidi,co stále mluví o anime Naruto..Divím se tobě a spousty dalším,kteří mají jakýkoliv blog o tom,co nesnášejí,že se jim vůbec o věci,kterou nesnáší,dělat blog a zajímat se o věci,které nasnáší :)

55 Evuše Evuše | Web | 26. dubna 2014 v 14:08 | Reagovat

já teda Naruta miluju :D ale to, že se ti nelíbí ti neberu... každý jsme přeci úplně jiní - nesnáším, když se s někým bavím o Anime a potom si někdo příjde s tím " to myslíte ty pohádky pro děti ? " u nás si to teda spíš všichni spojují s pokémony a ti "neotaku" ani nevědí, kdo nebo co Naruto je ... - jednou jsem kamarádce ukázala nějaký krvavý scény ze Shiki a Another a nestačila zírat :D a teď je taky zastánce toho, že anime nejsou přeslazený s*ačky pro děti ... zvláštní...
PS: máš krásný blog- nechodíš náhodou na uměleckou ? ty kresby jsou boží !!

56 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | E-mail | Web | 26. dubna 2014 v 15:00 | Reagovat

Bohužel, když se tady řekne anime, tak jsou to buď Pokémoni, Naruto, pohádky nebo porno. Taky jsem na Naruta kdysi, když jsem anime začínala objevovat (už z principu se odmítám označovat za otaku, protože je to najednou hrozně iň a kůl), chvíli sledovala, ale troufám si říct, že po těch letech jsem se posunula někam dál. Nechci tvrdit, že je nejhorší, to ne, ale rozhodně podle mého názoru existují daleko lepší kousky. A když vidím na conech ty davy dětí v županech (rozumějte Akatsuki pláštích), říkám si, že z té narutardské éry nejlepší-anime-na-světě třeba taky jednou vyrostou. Aspoň někteří.

57 Jana Jana | 26. dubna 2014 v 21:30 | Reagovat

Bože, Yu Yu Hakusho bylo vždycky moje nejmilovanější anime. A pak taky Shigofumi a Higurashi no naku koro ni.
Na Naruto nekoukám, vlastně mám na to stejnej názor jako ty.
Krásnej článek!

58 Kristýna Xuan Kristýna Xuan | E-mail | 26. dubna 2014 v 22:21 | Reagovat

Tvůj článek mě velice zaujal :-) Líbí se mi, jak dokážeš vyjádřit svůj vlastní názor, co se týče Naruta. Naruto bylo moje první anime, které jsem pravidelně sledovala a sleduji stále. Mám ho velice ráda. Především bych na něm ocenila, že je to tvořeno pro Japonské děti, tedy z hlediska mého ... pro všechny děti, které nejsou nijak oblíbené, škola a různé věci jim nejdou, tak toto anime jim dává sílu. V mém životě jsem nikdy nebyla moc úspěšná...především ve škole, neměla jsem kamarády, kvůli tomu, že jsem míšená asiatka se mi spolužáci posmívali a nebrali mě mezi sebe. Spusta posměvačných nadávek, bylo to pro mé nitro velice bolestivé. S každým dílem Naruta jsem prožívala jakoby svůj život, na který se dívám v televizi. Jeho neúspěchy, samota, odmítání, byla jsem s  ním propojena. Naopak, když Naruto zvládl tolik věcí, díky jeho vytrvalosti a především síle bojovat do úplného konce, nevzdat se svých snů a jít stále dál. On byl ten, který mě naplňoval. V další sérii je Naruto uznávaný, splnil se mu sen, všichni ho uznali, nemyslím ve zlém, nebo tak, že by se s tím chlubil...pouze tam hrála jeho POKORA. Kvůli svým snům a lásce k okolí dokázal velké věci. Líbí se mi na něm, že Těm, kteří mají těžký život, plný odmítání a bolesti, je pro ně Naruto přítel.... a přítel, který vám dává smysl, proč bojovat a nevzdávat se. :-)Viděla jsem spoustu anime a vždy když dokoukám všechny série nějakého anime, tak koukám na další a další a další :-)Ale mé nejoblíbenější zůstane... Naruto :-) Ještě jednou se zmiňuji, že tvůj článek se mi velice líbí, chápu Tě, co se týče Naruta a lidí, kteří jsou kolem Naruta, vím že někteří to berou tak, jak píšeš, ale jsou i tací, kteří berou Naruta jako já :-) Krásně píšeš a přeji ti další úspěšné články! :-)

59 Kiara Kiara | E-mail | Web | 26. dubna 2014 v 23:47 | Reagovat

[37]: Do háje, tvůj názor se mi sakra líbí :D ^^ nenapsala bych to líp, i když si myslím prakticky totéž ^^

60 Any Any | 27. dubna 2014 v 0:45 | Reagovat

No.... musím říct, že první dojem, který jsem z tohohle článku dostala je, že se pravděpodobně jedná o autora, který se v anime a celé tomhle světě naprosto nechytá, a že se jedná o dalšího debila, co se tu chystá vysvětlovat, proč bychom měli všechny otaku rovnou upálit. Po přečtení článku ale musím říct, že nemůžu než souhlasit. Naruto byl mým prvním anime a s nadšením ho sleduji i teď, ale celkový dojem z mého oblíbeného seriálu mi kazí to, že většina lidí by si přede mnou nejspíš uplivla v momentě, kdy by zjistili o mé vášni. S nikým, kdo by byl Narutem vyslovené posedlý sice zkušenost nemám, ale věřím, že tací jsou. Ovšem dost mě děsí skutečnost, že se kvůli nim nechceš hlásit mezi otaku. Já sama o tom nemluvím, ale když na to přijde řeč, hrdě se přihlásím s tím, že otaku jsem a nevadí mi, se tak nazývat. A k onomu anime jako takovému... prvotně se jednalo o anime, které motivovalo k tomu aby se člověk  v životě nevzdávat, ať je to sebehorší. Nevadila mi brutalita, ale rozhodně mě rozčiluje, že se z nemotorného klučiny, který si plnil sen, stal.... no prostě kluk s téměř neomezenou silou, který jde a všechny pokosí. Ale to už jsem se trochu zakecala :D
Hezký článek a určitě souhlas s tvými názory

61 beepinka beepinka | Web | 27. dubna 2014 v 11:44 | Reagovat

Anime není jenom Naruto - s touto větou naprosto souhlasím :3! Já Naruta samozřejmě znám ...a je fakt,že když jsem se zeptala lidí ve škole,jestli taky znají nějaké anime,odpovědí mi bylo NARUTO >.< gosh ani nevědí,o kolik jiných dobrých kousků...možná i lepších přicházejí. Proto mě Naruto možná začíná štvát. :DD Můj učitel otaku paří Naruta...tak jsem mu doporučila jiná anime,tak mi říkal,že si je už stahuje ^^ díky bohu ;D ..Prostě Naruto a Pokémoni je nejčastější odpověď na to,jestli znáš nějaké anime. No..do fandomu Naruta nepatřím...viděla jsem pár dílů,avšak nikdy jsem mu nevěnovala nějakou pozornost. Určitě ho a jeho fanoušky neodsuzuji nebo tak něco :´D ale přijde mi škoda,že plno lidí zůstává jen u něj. Je plno dalších skvělých anime,které stojí určitě za zmínku..a určitě taky tak dobrých,aby se staly takovou legendou,kterou bude každý znát.

62 Nosferatu Psiren, NEblahé paměti Nosferatu Psiren, NEblahé paměti | E-mail | Web | 27. dubna 2014 v 11:50 | Reagovat

Ohledně Naruta a jeho fanoušků máme, zdá se, stejný názor.  Být  fanda je fajn, ale do určité míry, a generace zaostalých otaku pořvávajících nějaký hakengany nebo co po ulicích a obchodních centrech (anime fesťáky chápu, tam je to k věci...někdy) bohužel stahuje s sebou do pytle idiotů i ty otaku, kteří už se nechtějí nazývat otaku, protože to, co u nás bylo termínem pro fandu anime a mangy, získalo díky těmto retardům svůj po japonsku skutečný význam, tedy nadávka.
Mám historku z juda- chodila tam se mnou jedna o něco mladší dívčina. Já už tehdy byla otaku. Najednou objevila Naruta. Koupila si obal na mobil, přívěšky, klíčenku atd a hrozně s tím šílela. Pečetě a tak. Najednou se mi už nechtělo říkat, že jsem otaku. Začala jsem se stydět za to, že jsem otaku. Je rozdíl mezi otaku a člověkem, co sleduje anime a čte mangu. Máme tu otaku a normálku. Nemám čas, náladu a nízké IQ být otaku v dnešním slova smyslu. Navíc v 21 letech by to asi nebylo úplně košér, to už má člověk jaksi priority trochu vážnějšího rázu, než hladně sežrat další epizodu kresleného seriálu. Kdo mě zná, ví, že semtam se na něco mrknu (naposled jsem to zkusila před měsícem a nic mě nezaujalo), ale že nejraději mám díla typu Hellsing, Berserk a tak a já sama novým známým a spolužákům o těhle věcech už neříkám. Nechce se mi pak zuby nehty ingorovat very inteligentní narážky o Pikačůůůůůůů. Mám velkou trpělivost, ale co je moc, to je moc. Spolubydlící to jednou zkusila a pak už toho nechala. MOJE POHÁDKY!!!

63 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 27. dubna 2014 v 13:14 | Reagovat

[52]: [53]: Kdybych pojmenovala článek "Nesnáším narutardy" nikdo by tomu nerozuměl - tenhle nadpis je pro lepší porozumění i lidem, kteří neznají pojmenování těchto fandomů. Navíc já si teda ani tak úplně nemyslím, že by nadpis byl tak daleko od článku. :)

[54]: Když už jsme u té stupidity a tak, tak mně teda zase přijde trochu stupidní, když si někdo myslí, že jsem si založila blog pro jeden článek, když mi můj blog funguje od roku 2010 a předně se zaobírá mou tvorbou.
Proti lidem, kteří tohle anime maj rádi jsem neřekla jediný slovo, možná by to chtělo místo rozhořčených komentářů si pořádně pročíst článek. ;)

[55]: Moc děkuju! Ano, studuji uměleckou v Praze. :)

[57]: Taky mám pro Yu Yu Hakusho slabost. :) Moc díky za pochvalu!

[58]: Tak tohle je hodně silný komentář! Moc díky za něj, krásně se četl a přesně tyhle fanoušky, jako jsi ty, já absolutně podporuji. :)

[60]: k tomu hlášení, nehlášení.. nehlásím to na internetu, ale když jsem na conech, nebo festech, tak o sobě jako o otaku mluvím, protože se mi zdá, že na conech už je označení "otaku" a "otaku" něco jiného.

64 Kim Lula Kim Lula | Web | 27. dubna 2014 v 16:07 | Reagovat

Ach, ano, Naruto. Pro mě nejspíš zůstane jedním z nejlepších anime, jaké jsem kdy viděla. Propracování postav vzhledem k jejich početnosti, pro každého příběh i nějaký ten osud, haha, yeah, yeah, za tohle má Kishimoto několik velkých plus, přestože mě poslední dobou pěkně nasírá. Nesnáším jeho smysl pro humor. Fakt nesnáším. Jen čekám, co za epické ukončení vymyslí – nedivila bych se ani invazi mimozemšťanů.

Co se týče té sekty pološílených fanoušku vyhazujících kalhotky do vzduchu nadšením z Naruta, no… s nimi jsem se teda nesetkala, abych byla upřímná. Za celých těch… uh… osm, myslím, let, co jsem objevila Naruta (čistě z důvodu, že oblíbený croissant mladšího bratra obsahoval samolepky s ním), se mi nestalo, že by se v mém okolí objevil psychouš v akaplášti. Ačkoli by to mohlo být docela sexy.

Je hodně lidí v okolí, co znám, a kteří nenávidí danou věc jen z důvodu, že je v jejich okolí někdo, kdo jim tuhle věc neustále předhazuje. Každopádně zavrhnout něco jen kvůli otravnosti určitých jedinců je mnohdy škoda, jelikož pak jeden může přijít o něco opravdu úžasného. Tohle je myšleno všeobecně, netýká se to čistě Naruta.

Ačkoli jsem se nesetkala s fanatickými fanoušky Naruta, které tu opisuješ, setkala jsem se s tou temnou stranou neznabohů.

„Anime? Ty koukáš dětské pohádky?“

Fakt, otázka hodná jedince s inteligencí šumící trávy. Bohužel se s ní setkávám docela často, a později se k ní přidala taky otázka „K-pop? Ty posloucháš Gangnam style?“

Lidi, bože, když neumíte myslet, nemluvte a raději se postavte do řady a dělejte „bé-é-é“ s dalšími ovečkami ve stádu idiotů.

Ale opravdu – anime má žánrů stejně tolik, co film a jediným rozdílem je kreslená forma. Já osobně teda miluju anime jako je Naruto nebo One Piece nebo Bleach, popřípadě Yu Yu Hakusho, protože hlavní postavy těchhle seriálů jsou takoví idioti, že to svět neviděl. Pak taky anime jako Death note, pač inteligence a sarkasmus postav zabíjí už jen z principu. No a samozřejmě miluju Ouran highschool host club (jak anime, tak i dorama), protože to je prostě taková blbost, až je to geniální.

No, myslím, že bych se mohla pomalu odklidit, čeká mě ještě asi dve stě stránek dějin literatury a jazyka českého, které se musím naučit, takže se prozatím loučím. Doufám, že můj názor byl alespoň trošku smysluplný, haha.

65 Sachi†Taka Sachi†Taka | Web | 27. dubna 2014 v 18:23 | Reagovat

Narutofilka som bola od jedenástich a v dvanástich som prestala. Vďaka tomuto anime som sa stala Otaku a celé dva roky môjho života sa točili iba okrem Naruta. Nebol deň, kedy by nebolo niečo s Narutom. Po škole som chodila denne pozerať aspoň desať dielov hneď od začiatku a popri tom som čítala mangu, aby som nebola pozadu. Neskôr prišiel Bleach, ktorý sa ale dlho neudržal a potom som sa na rok Otakuoctva vzdala. Vtipné je, že spolužiaci, AntiOtaku ľudia sa o tom, že pozerám (vlastne vtedy už pasoval výraz pozerala som) Naruta. Začali ma volať Naruto, chceli po mne, aby som ich naučila neaké chvaty, vkuse opakovali výkriky pri bojoch a keď sa im do uší dostalo aj to, že chodím na AnimeSHOW a Comics Salón, hovorili, že to je festival o karate! To ma tak hnevalo. Pravda, Naruto neni jediné anime. Sere ma to stále, ale čo už. Nedovolím si povedať, že Naruta neznášam, pretože to by bol hriech. Vždy to bude pre mňa najlepšie anime aj keď ho už nepozerám a nie som taká veľká Otaku ako pred tým. Viem, ako moc som ho milovala ♥

66 Sacramenta Sacramenta | Web | 27. dubna 2014 v 18:49 | Reagovat

A vůbec...jak to, že je včelka Mája anime?

67 Monnie Monnie | Web | 27. dubna 2014 v 20:19 | Reagovat

[66]: Jo no, taky mi to přijde podezřelé :D :D

68 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 27. dubna 2014 v 21:25 | Reagovat

[65]: Taky mi spousta lidí uráží cony a festy... uniká mi smysl. O kolik je horší chodit na tyhle akce, než posedávat v hospodách?

[66]: [67]: Protože je to animovaný seriál kreslený japonci, jenž se v originále jmenuje みつばちマーヤの冒険. (https://en.wikipedia.org/wiki/Maya_the_Honey_Bee)

69 lapis lapis | Web | 27. dubna 2014 v 23:27 | Reagovat

Osobne si myslím že 90% anime su totalne sračky. Neviem či je to mnou ale v poslednom čase vidím majoritu "príbehov" ako cez kopirák - ako keby sa celý svet odohrával len v škole. Postavy sú generické - líšia sa tak akurát farbou vlasov a o nejakých lepšie vykreslených osobnostiach môžem len snívať.

Ono by som zavádzal keby som tu neudal že i tento žáner obsahuje naozajstné skvosty. Vrcholom pre mňa je absolutny boh anime Myazaky a studio Ghibli. Buď si istá že keď niekomu odporučíš akýkoľvek jeho film tak bude unesený.

Rád pozerám na anime nie len pretože je to ulet, ale pre prefektný príbeh. A to my dnes chýba.

Viac tu:
https://www.youtube.com/watch?v=gYGj7pmb93A
https://www.youtube.com/watch?v=5xTKO4EhapQ

70 Kasumi-san Kasumi-san | 7. května 2014 v 20:30 | Reagovat

Mnom... fajn, uznávám, že já jsem... ne Narutard, já říkám Narutofil. Na Naruto SP se dívám stále, když přejdu ty fillery, tak mě to celkem baví. A musím dát tobě i některým jiným za pravdu. Jednak fakt, že ty děti, co sledují česky předabovaného Naruta, nevědí o nějakém jiném anime, mi přijde celkem smutný. A taky potom to, že když už je Naruto předabovaný, tak je to hrozné. Viděla jsem jedno video a to mi bohatě stačilo a ještě jsem byla vděčná za titulky.

A taky se ve škole stydím říkat, že jsem otaku. Vzhledem k tomu, kolik v naší třídě pokrytců je... mi to za to ani nestojí, protože oni to vidí přesně jako ty malé děti: Anime = Naruto. A to mluvím hlavně o tom prvním Narutu. Bez něj by sice nic dalšího nebylo, ale i tak.

Btw, pěkný článek ^^

71 Franc Franc | 4. června 2014 v 20:02 | Reagovat

Anime mám rád a jsem jeden z těch, co týden, to stáhnutý nový díl Naruta, už zhruba 7 let. Před rokem, jsem na intru shlédnul 1 z filmů naruta s kámošem, který snad nikdy v životě nekoukal na nic v japonštině. S trávou v plicích se prvních 30min neustále tlemil jejich jazyku a já se samozzřejmě přidal, nevydržel jsem se nesmát a pak už mi to také přišlo velicé vtipné. Od té doby se vždy začnu trochu smát, když slyším asiaty nadávat na tržnici, nebo si jdu k číňanům pro burgra.
Jinak, jako malej, jsem koukal na animáče non-stop, ale Naruto tenkrát nikdo nebyl, pokémoni a digimoni a jiný obludy tenkrát v ČT jely a kabelovka byla plná amerických sraček :)

72 Awkward. 。◕‿◕。 Awkward. 。◕‿◕。 | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 9:48 | Reagovat

Upřímně kdysi dávno když dávali Naruta s českým dabingem na Jetixu (?) tak jseem se na to dívala, protože nic jiného nedávali :D Ale nijakk mě to nebavilo. Kdo ví, třeba by mě to zaujalo, kdyby jsem se nedostala do kolektivu "narutardů" (nikoho nechci urážet) a oni mi nezačali vnucovat jak úžasné to je a že když to nesleduju nemám právo si říkat otaku a tak.
Od té doby co jsem se seetkala s takovými lidmi jsem se stala Haterem ! a nestydím se za to. protože když mi někdo řekne, že tohle a tohle anime co sleduju je sra*ka a naruto je nej nejraději by jsem je něčim praštila... Ale už jsem si na tyto předudky zvykla. To samé když jsem se v 9. třídě na základcce zmínila že sleduju anime a spolužáci hned vyhrkli Naruto a že to je p*čovina...
Ale vážně, co jiné anime. Já jsem stará generace takže jsem sledovala Inuyasha, Yu Yu Hakusho, Slayers a tyhle starší kousky co jsou stejně dobré jako ty nové :)

73 Larryodock Larryodock | E-mail | Web | 13. května 2017 v 6:35 | Reagovat

join the new social <a href=http://onlinecasinos-x.com>online casino</a> guide

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama